Strength & Conditioning

Strength & Conditioning

Strength & Conditioning training heeft als doel een zo breed mogelijke prikkel op het lichaam te creëren. Dit door middel van een “Cross training” methode. Dit kracht- en conditionele trainingsprogramma kenmerkt zich doordat het zich niet richt op één specifiek onderdeel van fitness. Ook voor het opbouwen van spiermassa zijn deze trainingen uitermate geschikt.
Deze vorm van trainen is populair, omdat het is gericht op het verbeteren van de gehele conditie. Alles komt aanbod; van hardlopen tot gewichtheffen, van lenigheid tot snelheid en van coördinatie tot uithoudingsvermogen. Daarbij is de manier van trainen absoluut niet saai, in tegenstelling tot de reguliere fitness. Strength & Conditioning training is een manier van fitness die gewichtheffen, atletiek en gymnastiek combineert in één trainingsvorm. Trainingen bestaan uit een warming-up, een technisch gedeelte om de moeilijke bewegingen te leren en een intensieve trainingsprikkel.

Gedurende de training wordt er gebruik gemaakt van barbells, dumbbells, kettlebells, tractorbanden, zandzakken, touwen ect. De oefeningen bestaan voornamelijk uit natuurlijke lichaamsbewegingen zoals duwen, (op)trekken, stoten, werpen, tillen en springen. Het doel van Strength & Conditioning training is om ongeacht leeftijd, beroep of fysieke gesteldheid zo snel mogelijk fit en gezond te worden.

Personal training lessen zijn uitsluitend op afspraak. Bij alle lessen is reservering gewenst via ons reserveersysteem. Hiervoor is ook een ‘app’ beschikbaar. Mochten de lessen vol zitten, proberen wij wanneer mogelijk een nieuwe les in te plannen op dezelfde dag.

Terug naar overzicht

Posted in: Group