Groepstrainingen

Strength and Conditioning

De Strength & Conditioning trainingen hebben als doel een zo breed mogelijke prikkel op het lichaam te creëren. Dit doen we door de verschillende aspecten van gewichtheffen, krachttraining, conditietraining, balans en flexibiliteit in de trainingen te verwerken. Er wordt gewerkt aan de algehele fitheid en het aanleren van nieuwe bewegingen en technieken die een goede basis vormen voor zowel trainingen als het dagelijks leven. Vanwege de grote variatie van trainingsmethoden en oefeningen worden deze trainingen nooit saai. Ook voor het opbouwen van spiermassa zijn deze trainingen uitermate geschikt. Deze les is toegankelijk voor iedereen; ieder traint op eigen niveau.

Challenge

Deze trainingsvorm is ideaal om in korte tijd zoveel mogelijk vet te verbranden. Gedurende de training worden functionele bewegingen op een gevarieerde manier in een hoge intensiteit uitgevoerd. Hierbij proberen we zoveel mogelijk conditionele aspecten te trainen. Zoals uithoudingsvermogen, kracht, snelheid, lenigheid, coördinatie en lichaamssamenstelling. Tijdens de trainingen geven we regelmatig voedingsadviezen om een zo goed mogelijk resultaat te behalen.

Kettlebell

Dankzij de enorm hoge intensiteit maakt kettlebell training het mogelijk om kracht-, flexibiliteit, stabiliteit en het cardiovasculaire systeem in één keer te trainen. De oefeningen zijn voor iedereen eenvoudig te leren en zeer veelzijdig. Kettlebell training is een korte maar explosieve training en heeft een zeer grote maar positieve impact op het lichaam. De resultaten op het gebied van o.a. afslanken, het vergroten van kracht en het opbouwen van zowel conditie als spiermassa is dan ook enorm. Deze trainingen zijn intensief en voor de meer gevorderde sporter.

Zaktraining

Zaktraining is een leuke en dynamische manier om het hele lichaam te trainen, af te vallen en je conditie aanzienlijk te verbeteren. Zeer populair onder onze leden. Wat is er nou leuker dan een uur lang helemaal los te gaan op een bokszak.

Bij een zaktraining (kickboks training op de bokszak) gebruik je dezelfde technieken en train je dezelfde spieren als bij kickboksen, alleen voer je de technieken uit op een bokszak.

Tijdens de zaktraining heb je je eigen bokszak of werk je met z’n tweeën en voer je om de beurten de technieken uit. Tussen deze combinaties door doe je kracht oefeningen. Hier door is een zaktraining de perfecte training om veel calorieën te verbranden en het lichaam snel in topconditie te krijgen. De trainingen zijn pittig, maar je hebt zelf controle over de intensiteit.

Uit meerdere onderzoeken komt naar voren dat zaktraining een van de meest effectieve methodes is om van je stress af te komen. De bokszak/heavybag (de naam zegt het al) is een zwaar ding, daarom is het tijdens de zaktraining heel belangrijk dat je je handen goed beschermt. Wij hebben leenhandschoenen liggen, maar raden je daarnaast aan om bandages te gebruiken. Luister tijdens de les goed naar de uitleg van de technieken.

Power Yoga

PowerYoga is een krachtige en dynamische vorm van Yoga, die is afgeleid van de Ashtanga Yoga vorm. Deze Yoga vorm is ontwikkeld in de jaren 30 van de vorige eeuw. In PowerYoga worden fysieke houdingen direct na elkaar uitgevoerd en ondersteund door ademtechniek. De houdingen samen vormen als het ware een serie, waarbij de houdingen niet vast staan. Per les kan de serie verschillen. De serie vormt een dynamisch geheel en heeft veel weg van een workout. Door je aandacht te focussen met behulp van je adem op de beweging en het ervaren van je lichaam, ontstaat een vergelijkbaar effect als bij hardlopers. In de serie worden achtereenvolgens staande, zittende en liggende houdingen uitgeoefend. Aan het einde vindt altijd een ontspannende meditatie plaats met aansluitend nog ruimte voor een kopje thee.

Yin Yoga

In Yin yoga keer je naar binnen. We zoeken in onszelf, de houdingen en ons lichaam de ruimte en stilte op. Je verblijft 3 tot 5 minuten in 1 houding. Je laat de zwaartekracht je helpen om dieper in de houding te komen. De Yin weefsels in ons lichaam worden aangesproken (fascia, bindweefsel, botten en gewrichten). Hierin ontstaan stretch, rek en ruimte. We slaan vaak emoties en gevoelens op in deze weefsels, doordat we in Yin yoga hier aandacht aan besteden kan dit weer vrij komen en kan en mag het de ruimte krijgen. Yin Yoga heeft dan ook een mindfull karakter. Tijdens de 3 tot 5 minuten per houding onderzoek je jezelf, je gevoelens, je lichaam, focus je je op je ademhaling. Het helpt ons hoofd ook tot rust te komen (en dat is vaak broodnodig).

Yin yoga is geschikt voor iedereen.

Het is o.a. goed voor:

  • Pure ontspanning
  • Tegen stress- en burn-out klachten
  • Je komt dichter bij jezelf.
  • Goed voor schouderklachten
  • Hernia
  • Lage rugklachten
  • Reuma
  • Fybromyalgie
  • Knieklachten
  • Meridianen worden in balans gebracht

Interesse?

Neem dan nu contact met ons op!